.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود قو‌های مهاجر به تالاب‌های مازندران
اولین دسته از قو‌های مهاجر وارد تالاب سرخرود و ازباران شدند.

به گزارش شمال نیوز، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ورود اولین دسته از قو‌های مهاجر به تالاب سرخرود و ازباران خبر داد و گفت:همه ساله با افزایش سرما در شمال خزر و بخش‌هایی از سیبری، قو‌های مهاجر از اواسط آبان ماه با جمعیت اندک مهاجرت به عرض‌های پایین جغرافیایی آغاز می‌کنند.

او افزود: ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و جمعیت قو‌ها از گونه‌های فریادکش، گنگ و کوچک هستند و عمده جمعیت قو‌های فریادکش که در تالاب سرخرود و ازباران فرود می‌آیند.

ربیعی گفت: جمعیت اصلی قو‌ها از اواسط آذر ماه وارد تالاب‌های استان شده و با افزایش تدریجی دما از اواخر بهمن ماه بعد از سه ماه زمستان گذرانی مهاجرت به مناطق سیبری را آغاز می‌کنند.

او با اشاره به اینکه با افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا سبب می‌شود قو‌ها برای تغذیه به آببندان‌های دیگر پرواز کرده و در معرض شکار قرار بگیرند، افزود: اداره حفاظت محیط زیست محمود آباد تلاش کرده تا با توزیع گندم در آب بندان‌ها مانع پراکنده شدن شود وامنیت آن‌ها را تامین کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با ورود قو‌های مهاجر به تالاب سرخررود جمعیت زیادی از علاقه‌مندان به حیات وحش و پرنده نگر‌ها برای مشاهده پرنده‌ها از این منطقه بازدید می‌کنند.

با توجه به فرود اولین دسته از قو‌های مهاجر به تالاب سرخرود، یکدستگاه کانکس جهت استقرار شبانه روزی محیط بانان و حفاظت و حراست از این پرندگان توسط شهرداری سرخرود تهیه و با هماهنگی‌های انجام شده در محل تالاب نصب شد.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.308 seconds.